Selasa, 30 Mac 2010

Syukur, Alhamdulillah...(sekadar meluahkan apa yang tersirat)


Syukur, alhamdulillah..berbanyak-banyak kesyukuran saya panjatkan kepada Allah. Peratus kelulusan dan pencapaian kertas Pendidikan syariah Islamiah (Kod 5228) SPM 2009 bagi SMA Maarif, sekali lagi terbaik Daerah Besut untuk kali ke 2. Mungkin kebanyakan orang (dSMA Maarif) tidak menyedarinya. Saya tidak kisah. Sekurang-kurangnya usaha saya, usaha pelajar berbaloi. Kelas malam selama sebulan mungkin menjadi salah satu faktor. Atau mungkin latih- tubi berterusan menjadi penyebab. Atau mungkin Ujian 1,ujian 2, ujian 3 sehingga u jian10 yang sentiasa diamalkan menjadi pencetusnya.

Terima kasih dan tahniah buat rakan yang mengajar, ustazah Syaripah kerana selalu mengiakan tindakan saya, tidak pernah menolak apa saja usaha yang dilakukan. Saya sedikit terkilan, dalam Post Mortem SPM baru-baru ini. Saya tidak kisah tidak diberi peluang untuk bercakap (wakil guru dalam setiap mata pelajaran lain bercakap), tetapi sekurang-kurangnya pentadbir cubalah menilik sedikit pencapaian PSI.

SMA Maarif dapat mengatasi SMKA Nurul Ittifaq dan SMKA Wataniah dalam PSI. Manakala di Peringkat Sek.Men.Agama Negeri Terengganu masih menjadi tempat k e-2 selepas SMASZA.

Walaupun 'orang' tidak nampak, tidak mengapa. Ia tidak sedikitpun melunturkan semangat saya untuk terus mengajar dan mengajar agar setanding dengan sekolah-sekolah yang terpilih. Amin!!!

1 ulasan:

Unknown berkata...

tahniah ustazah..apapun usaha ustazah mendidik anak2 murid amat murni...biarla org tak nampak, tp ALLAH tetap nmpak apa yg ustazah lakukan untuk anak2 murid...